Nysted Efterskole 2020 06874

til
forældrene.

kære forældre

Det siges at ét år på en efterskole svarer til syv menneske år. Det tror vi er rigtigt, for dit barn udvikler sig meget, både personligt, socialt og fagligt i løbet af ét efterskoleår. Et efterskoleår er måske den bedste gave du kan give dit barn, og på Nysted Efterskole gør vi alt for, at give din datter eller søn et uforglemmeligt og udviklende år. Man kan tage både 8., 9. og 10. klasse samt gå til afgangsprøve i både FP9 og FP10.

Vi blander bevidst de praktiske fag med teori, for at vi bedst muligt kan tage udgangspunkt i noget eleverne er gode til i den boglige undervisning. Samtidig har vi uddannede håndværkere og fagfolk på alle de praktiske linjer, for at give eleverne den største indsigt i håndværket og derfor bedre kan se sammenhængen mellem de almene skolefag og ens fremtidige erhverv.

Når eleverne begynder på en ny linje lærer de altid de nye funktioner og især sikkerheden godt at kende, før de begynder på selve arbejdet.
Nysted Efterskole har åbent i næsten alle weekender – bortset fra de weekender, der ligger i forlængelse af de officielle ferier. Vi anbefaler eleverne at blive her i weekenderne for at få mest ud af det sociale.

Skolen arrangerer altid udflugter eller aktiviteter i weekenderne.

Skolen er inddelt i boområder, hvor drenge og piger bor dør om dør på værelser med to til fem elever. Eleverne bor altid på værelser med elever af samme køn.
Elever, der er syge, kan enten ligge syge i vores sygeafdeling, hvor skolens sygeplejerske tager sig af dem, eller de kan blive hentet af forældrene og ligge syge derhjemme.